Een buitenzwembad, parasols voor strand/zwembad

Beoordelingen van The GRAND PALACE Hotel - YOGYAKARTA

3.5 out of 5
The GRAND PALACE Hotel - YOGYAKARTA
Jl. Mangkuyudan No. 32, Yogyakarta, Yogyakarta

Beoordelingen

7,6

Goed

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 16 van 51 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 16 van 51 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 11 van 51 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 8 van 51 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 0 van 51 beoordelingen" "

7,4/10

Netheid

8,2/10

Personeel en service

6,0/10

Voorzieningen

7,2/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

8,0/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

8/10 – Goed

Danny

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service en voorzieningen
Heel vriendelijk personeel, ze geven je echt het gevoel van gast zijn. De Entourage van het hotel is mooi. De kamers zijn wat gedateerd. De airco werkte goed maa maakte wat lawaai. De badkamer was wat krap en de douche bleef constant druppelen. Wat snachts storend is. Wel gemeld maar niet echt opgelost. Het zwembad heeft slechts twee lig bedjes. Overal hebben wij een prima verblijf gehad
4 nachten verbleven in september 2023

8/10 – Goed

Cher, Amsterdam

Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid
Rustig en prettig hotel
Wij hebben twee kamers geboekt bij dit hotel. Kamer 1 was erg tevreden over dit hotel. Ook het ontbijt is een aanrader. Het zwembad was nooit te vol tijdens ons verblijf. Het was er altijd erg rustig. Het personeel was ook erg vriendelijk, ze doen alles om je tevreden te houden. Kamer 2 was minder tevreden. Het bed was helaas niet zo schoon. Maar in Indonesie zal dit vaak voorkomen. Airport shuttle service was 100.000 Rp. Erg fijn als iemand je komt ophalen. De locatie van dit hotel was ook niet slecht. Met de Becak (fiets taxi) kom je wel op veel locaties. Ook is er veel te eten in de buurt en heeft het hotel verschillende tours aangeboden.

10/10 – Uitstekend

Tri

1 nacht verbleven in oktober 2022

8/10 – Goed

Clement

Reisde met familie
Positief: Personeel en service, comfort kamer
18 nachten verbleven in september 2022

10/10 – Uitstekend

Jackson

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Relaxing place at the city
Everything are fine, quiet and relaxing place to stay right in the city.
1 nacht verbleven in januari 2020

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Negatief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
호텔이 아님. 청결강태 침대상태 모두 호텔이아기 보단 하루 때우는 여인숙 수준으로 가족여행 왔다가 낭패봄
1 nacht verbleven in augustus 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Salle de bain moyen - chambre bien - literie bonne
3 nachten verbleven in augustus 2019

10/10 – Uitstekend

Mohd Nor

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in december 2018

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
2 nachten verbleven in december 2018

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
l felt it is not like what l aspected from the picture
2 nachten verbleven in december 2018

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
The hotel itself is ok. The bathroom condition is bad
2 nachten verbleven in oktober 2018

6/10 – Redelijk

Lydia

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Confortable mais extremement bruyant
Hotel très beau, très propre, très confortable. Cependant l'arrivée à été compliquée, pendant 20 minutes on nous a demandé le numéro de réservation 4-5 fois, puis on a attendu longtemps avant d'aller leur demander ou ça en était, ils avaient l'air de nous avoir complètement oublié. On était pourtant les seuls à la réception. Le matin vers 6h il y a une annonce dans des hauts parleurs très fort et des familles d'indonesiens avec enfants se jettent dans la piscine des 6h30 en hurlant (adultes et enfants), tout cela à côté de la réception et personne ne leur dit rien. On a bien essayé de leur expliqué qu'il était tôt et qu'on dormait, ils ont rigolé et n'ont pas arrêté d'hurler. En plus des enfants du personnel qui passe devant les chambres en criant... bref à éviter si vous voulez dormir après 6h du matin.
3 nachten verbleven in oktober 2018

8/10 – Goed

CB, Shah Alam, MY

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Pretty hotel, big beds. Grand lobby, and nice pool.
1 nacht verbleven in augustus 2018

8/10 – Goed

takeo, japan

Positief: Personeel en service
とても静かで従業員も親切。ただシャワーの水量が少ないのがマイナス。繁華街から思ったより遠かった。歩いて街並みを見たい人にはいいかも。
2 nachten verbleven in juli 2018

10/10 – Uitstekend

Jun

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
ジョグジャで低価格でもリゾート感を楽しめるホテル
古いホテルではあるが、とても清潔に保たれている。周辺は静かだが、徒歩圏内にはレストランやバー、屋台が多く立ち並ぶ。ジョグジャでの滞在がとても快適だった。
4 nachten verbleven in november 2017

8/10 – Goed

Andrew

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
A pleasant stay...
Enjoyed our stay - ideal for the price - good level of helpful service.
3 nachten verbleven in september 2017

8/10 – Goed

Hannah , Cologne, germany

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Nice hotel Building
It was very nice to stay at the Grand Palace. The Pool is nice and everything is clean. Its just a pitty that there are only three comfortable chairs at the pool. The staff is Politly and helps you. The City is by walking 4 min away.
3 nachten verbleven in juli 2017

6/10 – Redelijk

Ronand

Positief: Personeel en service
No hot water at sink and not much at shower either
3 nachten verbleven in juli 2017

8/10 – Goed

David

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Yogja
Hotel sympathique chambre située autour de la piscine, petit dej correct avec du sucré et du salé . Quartier peu dynamique quelques petits restos alentours.
2 nachten verbleven in juli 2017

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
My friends and I were blown away by the excellent service and hisrendered by the hotel staff. The hotel staff never fails to amaze and try their best to fulfill our requests regardless the timing. You can see the effort that the staff put in to make your stay as comfortable as possible. Would recommend it to anyone:)

10/10 – Uitstekend

Salmah

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Aircorn at middle night very hot not so good.
Sorry to said no good for the wheel chair. I pitty your staff have to escort every time for the wheel chair.

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Negatief: Personeel en service, comfort kamer
Not a three star/you get what you pay for.
I've stayed here twice. The reason is that it's an interesting place to stay and it's incredibly cheap. But be forewarned that a) the wifi is the slowest of any hotel I've stayed at in the area and b) you roll the dice on if your stay is worth it or not because they (like many other hotels) like to book themselves out to conventions and events. The only difference here is that unlike other traditionally laid out hotels with floors and elevators, the place has an open courtyard with a pool. If there's an event you're probably going to see it, hear it, etc even if hiding in your room. And with all the people the wifi will be even slower. Yes they have a restaurant on site but it's expensive and the food isn't great. There's no gym on site, just that pool, so exercise it almost out. The bed was actually two beds pushed together, it was noisy and caved in the middle. In all, again, the only reason to come here is the price. but you get what you pay for.

4/10 – Matig

Veronica

Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Inexpensive,but bad bathrooms
Price was cheap. Bathroom smelled and could get flooded. Refrigerator leaked. Aircon was fine. It could get noisy.

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

10/10 – Uitstekend

PEKKA

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Ihana hotelli
Tämä hotelli maksaa 10 kertaa enemmän kun kaupunki on jokin toinen

6/10 – Redelijk

Janet, Singapore

Positief: Personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
Air conditional has to wait long hour to get the room cool. Bed not comfortable. Room is clean. Staffs friendly and helpful.

6/10 – Redelijk

lydia, malaysia

A short family gateaway
We used this hotel as a base to visit tourist attractions such as Borobodor, Prambanan, Ullen Sentalu , Merapi Mountain , Batu Boko , Water Castle and The Sultan's Palace (Keraton) .The ambiance of this hotel is nice with good mature garden and it is located near to the Keraton and local wet market. This hotel doesn't have lift so be prepared to walk up the stairs with your bags. Do not bother to buy room with breakfast (Nothing to die for). Air condition is not cold enough. If you are health conscious don't stay here because people smokes everywhere * ( even in cafe.) I had to forgo my breakfast because guests smokes even while dining at the cafe ( It is health hazards to others so I hope the hotel management will do something about this)

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

8/10 – Goed

Benjamin

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Don't get fooled by its name.
It is supposed to be a 5 star but perhaps 3 and a half. It is rather small even the rooms are quite small for 2 people. But very clean and the swimming pool was also small. They should change the name to a boutique hotel instead. The staff are very helpful and arranged a massage service which is not in the hotel anymore. The hotel is quite far away from the center so not so convenient but I lilke it here. Less touristy. Do not go to Relax and Rest spa nearby. The rates are as high as in house spa services and the masuese was horrible and the room and mattress was bad. Use the hotel spa instead and it is only slightly more expensive but much better.

10/10 – Uitstekend

YAXIN

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
方便干净
真的很不错,。这么便宜的价格,还有游泳池,前台服务超赞离机场超近还送了我们去机场。感动

6/10 – Redelijk

Budi

Negatief: Comfort kamer
Hotel indah yang murm
Pelayanan cukup ramah, sayangnya atmosfer hotel yang muram dan suram.

10/10 – Uitstekend

simon, uk

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
un hotel fenominal
estupendo. la gente super simpatica. el hotel elegante y de un buen precio. circa de muchos restaurantes y facil de coger el autobus Transjogja para ir a todos sitios

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

8/10 – Goed

Leo Nardo

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Negatief: Comfort kamer
Hotel yg Ok utk menginap bersama keluarga
Semua sih ok baik pelayanan, kondisi bangunana bahkan kolam renangnya... Hanya satu yg disayangkan.. AC di kamar tempat saya menginap tdk membuat ruangan kamar menjadi sejuk... Yg ada anak dan istri saya gerah sepanjang malam... Mungkin perlu diperiksa semua kondisi AC yg ada. Tapi pelayanan ok krn Sudah ditawarkan utk pindah kamar tapi ribet krn bawa 2 baby dengan banyak bawaan... Hehehe

10/10 – Uitstekend

Jackie, Japan

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
のんびりと滞在できるホテル
スタッフが非常に親切できびきびしている。夜も明けない内から働いておられ感動。ベッドメイキングも毎日行ってくれて感謝。清潔感がある部屋だった。 朝食もおいしかった。

8/10 – Goed

Sanny, Surabaya

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
Hotel yg baik buat keluarga
Plus :staff ramah dan sigap melayani. Nyaman tidak ada suara anak2. Wifi signalnya kuat. Kamar mandi bersih. Lingkungan bersih dengan taman ditengah udara bagus....adem. Makan paginya enak2. Bila kembali ke Jogya masih jadi pilihan. Kekurangannya air kolam renang kurang bening, keruh. Ada sarang laba dilemari kaca. Gelas bau. Dan sprei selimut agak kuning. Wkt itu nginap kamar 227.

8/10 – Goed

Wan tat, 香港

Positief: Personeel en service
食物有待改善

10/10 – Uitstekend

zazie, Paris

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Très bon hôtel
3 nuits agréables avec un personnel aux petits soins.

10/10 – Uitstekend

Daniele

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Hotel yang nyaman untuk family dan juga pasangan
Puas dan senang. Staffnya Tanah dan hotelnya bagus particular. Harga dan kualitasnya OK dan nyambung.

6/10 – Redelijk

french family, sydney

Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
beautiful building but room needs improvement
Building was really typical and beautiful. Staff was friendly but spoke hardly any English and could not provide any advice on touristic location. Cleanliness of room was average, bathroom was really old and had a bad smell. Towels were overused. Buffet breakfast was ok.

10/10 – Uitstekend

Doun Yung

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

4/10 – Matig

HK, Jakarta

Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
立地はよいが…
タオルの枚数が足りない、ルームサービスのビールがぬるいまま出てくる、など、満足できるものではありませんでした。

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Phantastisches Hotel mit günstigem Preis.
Großartiges Ambiente. Saubere Zimmer. Schöner Garten mit herrlichem Pool. Gutes Essen und nur wenige Minuten von einer Essen-Strasse entfernt. Nur bestens zu empfehlen.

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Served it's purpose splendidly.

10/10 – Uitstekend

Chiandy, Makassar

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Good
Puas atas servis yang excellent
Reactie van Yonas op 7 nov 2015
Halo Pak Chiandy..Semoga kabar Bapak dan keluarga baik dan dalam keadaan sehat. Terima kasih atas kepercayaan Bapak untuk menginap di The Grand Palace Hotel Yogyakarta. Sesuai dengan misi kami, untuk memberikan excellent service pada tamu, kami bangga dapat mewujudkannya bagi Pak Chiandy. Semoga kita dapat bertemu kembali di waktu yang akan datang agar Pak Chiandy dan keluarga dapat menikmati layanan terbaik kami. Salam hangat untuk keluarga dari The Grand Palace Hotel Yogyakarta.

8/10 – Goed

David

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

6/10 – Redelijk

timo, Europe

Positief: Personeel en service
Negatief: Comfort kamer
Standard good value for money
noisy room on pool side, not recommended. breakfast usual indo mie goreng and nasi goreng, good if wanna stay couple nights in area where are plenty of western restaurants. easy access to Parangtritis beach in 40min.
Reactie van Yonas op 3 okt 2015
Hai Mr.Timo... Thank you for your stayed overnight in The Grand Palace Hotel Yogyakarta. I wish you enjoyed your travel in Indonesia. But firstly i apologize if you were disturbed with the noisy sound on pool side. We had full occupancy that time. About our breakfast, i wonder because we never served that brand to our beloved guest for breakfast, but maybe you meant fried noodle, plus fried rice, bread, or croissants, fruit slices, and juices. Now gladly i inform you that we have new menus for our breakfast. You can enjoy variety of delicious breakfast every morning. Hopefully you can come again to enjoy Jogja and stay in our hotel in the near future for more days. Warm regards to your beloved family from The Grand Palace Hotel Yogyakarta. Albert Yonas Front Office Manager The Grand Palace Hotel Yogyakarta

10/10 – Uitstekend

Kristina, Russian Federation

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Very good!
It was really nice! Very attentive service, clean and well-conditioned territory and pool! Vide offer of well organazed different excursion trips! And very good quisine!
Reactie van Yonas op 4 jul 2015
Good Morning Miss Kristina.... Thank you for your stayed over night in The Grand Palace Hotel Yogyakarta. We are proud to read that you felt satisfied with our property and also products and services in it. I am waiting forward to see you again in the near future to serve you more. Warm greeting to your beloved family from The Grand Palace Hotel Yogyakarta.

6/10 – Redelijk

Daniel, Singapore

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
Good hotel but bathrooms are in need of renovation
Good hotel in good location and staff are nice! Problems with drainage so we had flooding in the bathroom in the mornings. The bathrooms looks very old and need a proper renovation.
Reactie van Yonas op 7 mrt 2015
Good morning Mr. Daniel. We are very thankful for your stay to our hotel. After reading your review, we directly had meeting with management and continue action to renovate our bathroom. Soon we have new fresh bathroom. We will glad to welcome you again in our hotel. God bless.