Floris Hotel

2.0-sterrenaccommodatie
Hotel met een bar/lounge, op loopafstand van Heineken Experience

Kies datums om prijzen te bekijken

Fotogalerie voor Floris Hotel

Terras
Trap
Uitzicht vanuit accommodatie
Exterieur
Vierpersoonskamer | Een kluis op de kamer, geluiddichte muren, gratis wifi

Populaire voorzieningen

  • Bar
  • Ontbijt beschikbaar
  • Schoonmaakservice
  • Airconditioning
  • Gratis wifi

Kameropties

Beschikbare filters voor kamers
2 van 2 kamers weergeven

Standaard kamer, 1 tweepersoonsbed

Hoogtepunten

Geluidsisolatie
Klimaatregeling
Flatscreentelevisie
Verrijdbare/extra bedden
Een privébadkamer
Kabelzenders
Dagelijkse huishoudservice
Een kluis
  • 14 m²
  • Max. aantal: 2
  • 1 tweepersoonsbed

Vierpersoonskamer

Hoogtepunten

Geluidsisolatie
Klimaatregeling
Flatscreentelevisie
Een privébadkamer
Een bad/douchecombinatie
Kabelzenders
Dagelijkse huishoudservice
Een kluis
  • Max. aantal: 4
  • 1 tweepersoonsbed en 1 eenpersoons stapelbed

Misschien vind je dit ook leuk

Mod logo
Meld je aan om de in aanmerking komende kortingen en extra's te zien. Meer beloningen voor meer avonturen!

Over deze buurt

Kaart
Hemonystraat 7, Amsterdam, 1074 BK

In de buurt

  • Heineken Experience - 10 min. lopen - 0.9 km
  • Rijksmuseum - 14 min. lopen - 1.3 km
  • Leidseplein - 20 min. lopen - 1.7 km
  • Van Gogh Museum - 4 min. rijden - 1.7 km
  • De Dam - 4 min. rijden - 1.9 km

Lokaal vervoer

  • Tramhalte Stadhouderskade - 3 min. lopen
  • Metrostation Rokin - 20 min. lopen
  • Luchthaven Schiphol (AMS) - 20 min. rijden

Restaurants

  • ‪Pietersma Snacks - ‬2 min. lopen
  • ‪Fou Fow Ramen - ‬3 min. lopen
  • ‪Popov Broodje van - ‬3 min. lopen
  • ‪Coffeeshop IBIZA - ‬1 min. lopen
  • ‪Geflipt - ‬2 min. lopen

Over deze accommodatie

Floris Hotel

Hotel in de buurt van Heineken Experience
Floris Hotel ligt niet alleen dicht bij Rembrandtplein en Rijksmuseum maar biedt ook voorzieningen zoals een terras en een bar. Blijf verbonden met gratis wifi op de kamer.
Bovendien profiteer je van voordelen zoals:
  • Een continentaal ontbijt (tegen een toeslag), een rookvrije accommodatie en hulp bij uitstapjes/tickets
Kamervoorzieningen
Alle kamers van Floris Hotel zijn voorzien van leuke extraatjes zoals airconditioning en beschikken over faciliteiten zoals gratis wifi en kluisjes.
Extra gemakken in alle kamers zijn onder andere:
  • Flatscreentelevisies met kabelzenders

Gesproken talen

Arabisch, Bulgaars, Nederlands, Engels, Italiaans, Lets, Pools, Portugees en Spaans

Vergelijkbare accommodaties

Accommodatie-voorzieningen

Internet

  • Beschikbaar in alle kamers: gratis wifi
  • Beschikbaar in sommige gemeenschappelijke ruimtes: gratis wifi

Parkeren en vervoer

  • Geen parkeergelegenheid ter plaatse
  • Parkeerplaatsen op straat beschikbaar

Eten en drinken

  • Dagelijks continentaal ontbijt tegen een toeslag beschikbaar van 08.30 uur tot 10.30 uur: EUR 8,50 per persoon
  • Een bar/lounge

Gastendiensten

  • Hulp met excursies en tickets
  • Schoonmaakservice (dagelijks)

Buiten

  • Terras

Toegankelijkheidsvoorzieningen

  • Geen lift

Meer

  • Rookvrije accommodatie

Kamervoorzieningen

Badkamer

  • Gratis toiletartikelen
  • Haardroger (op verzoek)
  • Handdoeken inbegrepen

Entertainment

  • Flatscreen-tv met kabelzenders

Meer

  • Airconditioning (met klimaatregeling)
  • Geluiddichte kamers
  • Kluisje

Beleid

Inchecken

Inchecken is mogelijk vanaf: 14.30 uur; inchecken is mogelijk tot: 22.00 uur
Laat inchecken is onder voorbehoud van beschikbaarheid
Minimale leeftijd om in te checken: 18

Uitchecken

Uitchecken voor 11.00 uur

Speciale incheckinstructies

Deze accommodatie heeft geen receptie.
De inchecklocatie verschilt van de locatie van de accommodatie. Ga om in te checken naar [Sarphatikade 17, 1017 WV].
Mocht je nog vragen hebben, neem dan contact op met de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.

Huisdieren

Geen huisdieren toegestaan

Kinderen en extra bedden

Kinderen van 5 en jonger zijn niet toegestaan bij deze accommodatie. Alle gasten ouder dan 5 zijn welkom.
Er zijn geen babybedjes beschikbaar.

Betalingsmethoden

Belangrijke informatie

Toeslagen

De volgende kosten dienen bij de accommodatie te worden betaald. De kosten kunnen inclusief toepasselijke belastingen zijn:

  • Er wordt een toeristenbelasting van 12.50 procent in rekening gebracht

We hebben alle kosten inbegrepen die de accommodatie aan ons heeft doorgegeven.

Optionele extra's

  • Toeslag voor het continentaal ontbijt: ca. EUR 8.50 per persoon

Deze lijst is mogelijk niet volledig. Toeslagen en borgsommen zijn mogelijk excl. btw en kunnen wijzigen. 

Algemene info

Deze accommodatie wordt beheerd door een professionele eigenaar die handelt vanuit zijn/haar vakgebied, bedrijf of beroep.
Afhankelijk van het accommodatiebeleid kan voor extra personen een toeslag in rekening worden gebracht.
Bij het inchecken dien je mogelijk een erkend identiteitsbewijs met foto en een creditcard, pinpas of borgsom in contanten te verstrekken voor incidentele kosten.
Speciale verzoeken worden onder voorbehoud van beschikbaarheid bij het inchecken ingewilligd. Hiervoor kunnen extra kosten in rekening worden gebracht. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd.
De naam op de creditcard die bij het inchecken wordt gebruikt om incidentele kosten te dekken, dient overeen te komen met de naam in de kamerreservering.
Er geldt mogelijk een speciaal annuleringsbeleid of aparte toeslag voor groepsboekingen (meer dan 8 kamers voor dezelfde accommodatie/verblijfsdatums).
Deze accommodatie accepteert creditcards.
Houd er rekening mee dat culturele normen en het gastenbeleid per land en per accommodatie kunnen verschillen. De gegeven beleidsregels zijn verstrekt door de accommodatie.
Je dient de creditcard waarmee je hebt geboekt, bij het inchecken te tonen. Voor vooraf betaalde boekingen dient de kaarthouder ook aanwezig te zijn bij het inchecken. Als je van plan bent om voor het verblijf van andere gasten te betalen, dien je van tevoren contact op te nemen met de accommodatie om documentatie voor autorisatie te verstrekken.
Bagagehulp kan worden geboden tegen een toeslag (op basis van beschikbaarheid).
Als je je boeking annuleert, ben je onderhevig aan het annuleringsbeleid van de eigenaar. In overeenstemming met de EU-regelgeving over consumentenrechten, vallen boekingsservices voor accommodaties niet onder het herroepingsrecht.

Overige info

Er is geen lift in deze accommodatie
Kinderen t/m 5 jaar worden in deze accommodatie niet toegelaten.

Nationale beoordeling

Deze accommodatie heeft geen classificatie gekregen van het toeristenbureau in Nederland. Voor het gemak van onze klanten hebben wij op basis van ons classificatiesysteem deze accommodatie een sterrenclassificatie toegewezen.

Accommodatie ook bekend onder de naam

Floris Amsterdam
Floris Hotel
Floris Hotel Amsterdam
Floris Hotel Hotel
Floris Hotel Amsterdam
Floris Hotel Hotel Amsterdam

Veelgestelde vragen

Zijn huisdieren welkom bij Floris Hotel?

Nee, huisdieren zijn bij deze accommodatie niet toegestaan.

Wat kost het om bij Floris Hotel te parkeren?

Bij deze accommodatie kun je niet parkeren.

Hoe laat kan ik inchecken bij Floris Hotel?

Je kunt inchecken vanaf: 14.30 uur; je kunt inchecken tot: 22.00 uur. Op beperkte tijden kun je laat inchecken.

Tot hoe laat kan ik bij Floris Hotel uitchecken?

Je dient uiterlijk om 11.00 uur uit te checken.

Waar ligt Floris Hotel?

Dit hotel ligt in Amsterdam-Zuid, binnen 10 minuten lopen van Koninklijk Theater Carré en Heineken Experience. Ook Van Gogh Museum en Rembrandtplein liggen binnen 2 km afstand. Tramhalte Stadhouderskade en Overstaphalte Frederiksplein liggen op 5 minuten lopen.

Beoordelingen over Floris Hotel

Beoordelingen

6,4
Gastenscore: 10 - Uitstekend. 19 van 144 beoordelingen
Gastenscore: 8 - Goed. 45 van 144 beoordelingen
Gastenscore: 6 - Redelijk. 35 van 144 beoordelingen
Gastenscore: 4 - Matig. 30 van 144 beoordelingen
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 15 van 144 beoordelingen

7,2/10

Netheid

7,4/10

Personeel en service

6,4/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

Beoordelingen

4/10 – Matig

Arie, Groningen

Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

matig

Kleine, recent gerenoveerde, redelijk schone kamer, geen stoelen. Daar was ook geen plaats voor. Goed geïsoleerd voor buitengeluid. buren zijn echter woordelijk te verstaan. Gelukkig hadden die weinig lawaai.Bed stond op wielen, rolt alle kanten op. Bed lag wel goed Douche was schoon en netjes, vloer loopt niet goed af. Kwalijk: vluchtroute vanuit kamer niet met groene bordjes aangegeven. Is brandweer vast niet blij mee. Geen receptie, inchecken in ander hotel, receptioniste daar was vriendelijk maar sprak geen Nederlands. Te duur voor de geboden kwaliteit.
1 nacht verbleven in december 2017

6/10 – Redelijk

Jetteke

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Negatief: Comfort kamer
1 nacht verbleven in november 2017

6/10 – Redelijk

Janine

Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Comfort kamer
Prima voor een nachtje Amsterdam. Goede locatie. Comfort was wat minder, zeer kleine doucheruimte en een hard matras. Personeel was erg vriendelijk.

6/10 – Redelijk

Johan, Zwitserland

Positief: Netheid, personeel en service

Prettig, non-assuming, maar goed.

Een klein, eenvoudig maar prettig hotel, direct in het centrum van Amsterdam (waar de Amstel het centrum instroomt!). Kamers zijn niet groot en basic, maar supergoede service en een lekker uitgebreid ontbijt met 'Continentale' en 'English breakfast' aspecten.

6/10 – Redelijk

kees, b

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Prima, schone kamer. Simpel maar goed

Prijs kwaliteit is prima. Vriendelijk personeel. Schoon

8/10 – Goed

Niels, veghel

Positief: Netheid, comfort kamer

redelijk goed hotel

Een leuk en netjes verblijf voor een lage prijs.

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Geen aanrader

Slechte kwaliteit/prijsverhouding: zeer duur voor een klein kelderkamertje met kleine éénpersoonsbedden. Receptionist sprak geen Nederlands. Moesten nog naar ander hotel om in te checken, deze info stond niet op site. Kregen wifi code niet.

8/10 – Goed

Chloé

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Bien

Très bon séjour à l'hôtel, personnel compréhensifs et patients face à nos difficultés à parler anglais.
2 nachten verbleven in februari 2019

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Negatief: Comfort kamer
2 nachten verbleven in oktober 2018

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Room was smaller than we thought it would be and smelled of cigarette smoke. It was a non smoking room apparently. Bed was very uncomfortable
3 nachten verbleven in september 2018

8/10 – Goed

Shafiq, Malaysia

Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Good location

Hotel quite nice and comfort. Good location near tram station.. Walking distance to albert cyptmarket.. If have a kettle to make hot drinks will be appreciated. And the heater is not working during our 3days stay.. Too cold at night.
3 nachten verbleven in september 2018

4/10 – Matig

Clare, Manchester

Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten

Terrible value for money

Room was clean, bed comfortable enough, but very basic for the exorbitant price, shower unreliable (cold), no way to get hot drink if breakfast not included, Expedia did not warn me breakfast not included, my card was charged extra 20 Euros after booking no explanation, no warning of poor internal access (I am disabled), staff rude and unsupportive and uninformative. What a rip off.
2 nachten verbleven in september 2018

6/10 – Redelijk

Jenni

Positief: Netheid
Negatief: Comfort kamer

Basic room, nice staff

The room was small and basic with just tv, but it was clean. The reception was in another building over the canal, which was a bit inconvenient. Customer service was very good. The room was ok for one night stay and De Pijp area is worth investigating. I recommend taking the tram to Central station, by walking it takes quite a while.
1 nacht verbleven in juli 2018

6/10 – Redelijk

Camila

Positief: Netheid, personeel en service

Atendeu a necessidade

Foi tranquila só a cama não tem cabeceira e o banheiro não tem boxe.
2 nachten verbleven in juni 2018

10/10 – Uitstekend

Giancarlo

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
I stayed at a Room with private room, somehow small but very comfortable. Great hotel for a short stay in the city. Very close to downtown (10 min in tram, or 30 min walking). WiFi doesn't have good reach on the third floor though...
2 nachten verbleven in mei 2018

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service

Ok valuta for pengene

Greit hotell som gir deg det du betaler for. Ingen AC og sminkeflekker på sengetøy og håndkle.

8/10 – Goed

Alicia

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
We had a lovely experience, we found a charming little market 2 minutes down the road from the hotel and there’s a local store opposite the hotel. The photos were a little deceiving as the photos (the breakfast room leading into a nice garden) were not in fact in the hotel but a few minutes walk over the canal into the ‘sister’ hotel. Despite this, we were welcome to use these facilities and they were good. The hotel is very convinently placed near a tram stop (I’d highly recommend buying a ticket) which went right into town and all around. We had a lovely holiday.

4/10 – Matig

Karen

Negatief: Personeel en service

good location hotel not good

20 mins walk into central amsterdam, no reception or anyone based at hotel for any help you need to go to the sister hotel iris, the toilet was inside the shower, and sink in the bedroom, i didnt think that was nice. first night no towels in room , the only good thing was location

4/10 – Matig

R, London

Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Poor value annexe to another hotel

I wonder if the owner has ever stayed in this hotel? It's a cramped, mean conversion of a townhouse which lacks any kind of thought or attention to detail. Paper thin walls, cheap bed which slides around the floor on castors, no drinking mug (even a disposable cup would have been OK), no spare toilet roll, no chair of any sort, cheap thin window curtain with a floodlight right outside, TV unusable. It would be very poor value at half the rate I was charged.
2 nachten verbleven in februari 2018

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Negatief: Comfort kamer

Frío

Mucho frío por las noches. La habitación es pequeña pero con lo justo y necesario para pasar 2 noches. Buenas instalaciones excepto de la calefacción, solo había un diminuto radiador, pasamos mucho frío por la noche
2 nachten verbleven in januari 2018

8/10 – Goed

Maria F

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Muy bueno. Chek in en otro hotel!

El supermercado al frente es lo más!!! Hotel limpio. El chek in se hace a la vuelta, en otro hotel!! Ahí no hay personal. Volvería.
3 nachten verbleven in december 2017

10/10 – Uitstekend

disnita, knokke

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Nice hotel close to metro and tram stations

I was in a super clean, comfortable and with nice furniture. Pratical room for short or long staying
2 nachten verbleven in december 2017

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Negatief: Personeel en service, comfort kamer
4 nachten verbleven in november 2017

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Camera sporca

Reception distante 350 metri: se hai bisogno di qualcosa devi uscire e andare ad Hotel Iris. La mia camera era sporca, lenzuola gialle e logore, macchiate, capelli nel cuscino. Nel letto una coperta/coprimaterasso sporca. Il giorno dopo, dopo mie lamentele, camera identica: stessa coperta coprimaterasso, sempre capelli nel cuscino, ecc.. Nella mia camera assenti sia comodino che armadio: al loro posto un panchetto (dove uno appoggia la valigia di solito) e dei gancetti al muro. Lavandino acanto al letto. WC con doccia sempre in camera ma in altro vano. Si denota che l'albergo è lasciato a sé stesso, senza nessuna presenza per eventuali necessità. Di buono solo la posizione. Questa la mia esperienza. magari altre camere saranno state migliori: personalmente una sporcizia così non l'avevo mai incontrata in un hotel da una settantina di euro a notte. (ovviamente senza colazione)
2 nachten verbleven in november 2017

4/10 – Matig

G&GS, Adria

Positief: Personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer

Fascinoso ma rumoroso

La nostra stanza era un pò strettina, ma aveva il suo fascino olandese. Purtroppo le pareti troppo sottili hanno costituito un problema per la nostra tranquillità, Sentivamo i nostri vicini di camera parlare, entrare, uscire e...etc. Personale molto cortese. Pulizia buona.
4 nachten verbleven in november 2017