expedia

Fotogalerie

Hoofdafbeelding
Hypoallergeen beddengoed, een kluis op de kamer, een bureau
Hypoallergeen beddengoed, een kluis op de kamer, een bureau
Hypoallergeen beddengoed, een kluis op de kamer, een bureau
Hypoallergeen beddengoed, een kluis op de kamer, een bureau

Gastenbeoordelingen

4,2/5 Zeer goed
996 beoordelingen
Gasten beoordelen deze accommodatie met 4,3/5 voor netheid.

Populaire voorzieningen

  • Gratis wifi
  • Airconditioning
  • Restaurant
  • Fitnessruimte
  • Ontbijt beschikbaar
  • Zakelijke services

Kaart

Verken het gebied

Populaire locatiePaleis op de Dam8 min. lopen
Populaire locatieDe Dam9 min. lopen
Populaire locatieMadame Tussauds9 min. lopen
LuchthavenAmsterdam (AMS-Schiphol)24 min. rijden

Kies datums om prijzen te bekijken

  • Deluxe kamer, 1 tweepersoonsbed, niet-roken

    4/5 kamerscore

    Kamervoorzieningen

    • 22 m²
    • Max. aantal: 2
    • 1 tweepersoonsbed
    Meer infoDeluxe kamer, 1 tweepersoonsbed, niet-roken
  • Club kamer, 1 tweepersoonsbed, niet-roken

    4.1/5 kamerscore

    Kamervoorzieningen

    • 13 m²
    • Max. aantal: 2
    • 1 tweepersoonsbed
    Meer infoClub kamer, 1 tweepersoonsbed, niet-roken
  • Superior kamer, 1 tweepersoonsbed, niet-roken

    4.6/5 kamerscore

    Kamervoorzieningen

    • 30 m²
    • Max. aantal: 3
    • 1 tweepersoonsbed
    Meer infoSuperior kamer, 1 tweepersoonsbed, niet-roken
  • Familiekamer, 2 tweepersoonsbedden, niet-roken

    4.3/5 kamerscore

    Kamervoorzieningen

    • 24 m²
    • Max. aantal: 4
    • 2 tweepersoonsbedden
    Meer infoFamiliekamer, 2 tweepersoonsbedden, niet-roken
  • Executive suite, 1 kingsize bed, Toegang tot business lounge

    5/5 kamerscore

    Kamervoorzieningen

    • 40 m²
    • Max. aantal: 3
    • 1 kingsize bed
    Meer infoExecutive suite, 1 kingsize bed, Toegang tot business lounge
  • Kamer, 1 tweepersoonsbed, niet-roken

    4.4/5 kamerscore

    Kamervoorzieningen

    • 22 m²
    • Max. aantal: 2
    • 1 tweepersoonsbed
    Meer infoKamer, 1 tweepersoonsbed, niet-roken
  • Presidentiële suite, 1 kingsize bed, Toegang tot business lounge

    5/5 kamerscore

    Kamervoorzieningen

    • 56 m²
    • Max. aantal: 3
    • 1 kingsize bed
    Meer infoPresidentiële suite, 1 kingsize bed, Toegang tot business lounge
  • Familiekamer, Kamers met tussendeur

    Kamervoorzieningen

    • 44 m²
    • Max. aantal: 4
    • 1 kingsize bed en 2 eenpersoonsbedden
    Meer infoFamiliekamer, Kamers met tussendeur
  • Familiekamer, 1 tweepersoonsbed, niet-roken

    Kamervoorzieningen

    • 24 m²
    • Max. aantal: 4
    • 1 tweepersoonsbed
    Meer infoFamiliekamer, 1 tweepersoonsbed, niet-roken

De prijs per nacht is gebaseerd op de laagste gevonden prijs in de voorbije 24 uur voor de volgende 30 nachten. Alle prijzen zijn inclusief belastingen en toeslagen en zijn gebaseerd op een verblijf van één nacht voor twee volwassenen. Prijzen en beschikbaarheid kunnen altijd wijzigen. Mogelijk gelden er extra voorwaarden.

Over deze omgeving

Amsterdam

Renaissance Amsterdam Hotel is te vinden in de wijk centrum in Amsterdam. Je profiteert er van een gunstige ligging in het stadscentrum en vlak bij een metrostation. Culturele hoogtepunten die je hier kunt bezoeken zijn onder andere Madame Tussauds en Anne Frank Huis. Een aantal andere bijzondere bezienswaardigheden zijn Paleis op de Dam en De Dam. Neem een kijkje bij een evenement of maak een wedstrijd mee bij Johan Cruijff ArenA en denk er ook aan wat tijd voor Artis te maken, een topattractie die je niet mag missen. Maak van de gelegenheid gebruik om wateractiviteiten als rondvaarten en andere activiteiten als golfen in de omgeving te ontdekken. Onze gasten zijn erg tevreden over hoe gemakkelijk je vanuit dit hotel bij het openbaar vervoer komt: Overstaphalte Nieuwezijds Kolk is maar 3 minuten lopen en Metrostation Amsterdam Centraal 7 minuten.

Bekijk onze reisgids voor Amsterdam
Map
Populaire locatie

In de buurt

  • Paleis op de Dam - 8 min. lopen
  • De Dam - 9 min. lopen
  • Madame Tussauds - 9 min. lopen
  • Anne Frank Huis - 12 min. lopen
  • Amsterdam Museum - 15 min. lopen

Lokaal vervoer

  • Overstaphalte Nieuwezijds Kolk - 3 min. lopen
  • Station Amsterdam Centraal - 6 min. lopen
  • Amsterdam (AMS-Schiphol) - 24 min. rijden

Restaurants

  • Eetgelegenheden
  • SCOSSA restaurant – Een restaurant met een bar, waar je van Italiaanse gerechten geniet. Serveert op bepaalde dagen ontbijt, diner en lichte maaltijden. Kindermenu beschikbaar.
  • Koepelcafe – Café waar je van lokale gerechten kunt genieten. Serveert dagelijks ontbijt, brunch, lunch, diner en lichte maaltijden. Kindermenu beschikbaar.
  • 2b lounge bar – Cocktailbar waar je van fusion-gerechten kunt genieten. Serveert dagelijks lichte maaltijden; happy hour beschikbaar.

Over deze accommodatie

Renaissance Amsterdam Hotel

Luxe accommodatie in centrum, op loopafstand van Paleis op de Dam
Dit rookvrije hotel beschikt naast een restaurant over een 24-uurs fitnesscentrum en een bar/lounge. Wifi in gemeenschappelijke ruimtes is gratis. Een koffiebar/café, een conferentiecentrum en een valetparkeerservice zijn enkele van de overige voorzieningen. De 402 kamers beschikken naast gemakken als een koelkast en een koffie/theemaker over een 24-uurs roomservice en een lcd-televisie met kabelzenders. Wifi, kabelinternet en een haardroger zijn enkele van de overige voorzieningen.
Renaissance Amsterdam Hotel heeft 402 kamers met een kluis en een koffiezetapparaat/waterkoker. Elke lcd-televisie van 50 inch heeft kabelzenders. Elke badkamer is voorzien van een bad/douchecombinatie, gratis toiletartikelen en een haardroger.

Voor een toeslag kun je op je kamer gebruikmaken van wifi en kabelinternet. Alle kamers zijn voorzien van een bureau en een telefoon. Ook heeft elke kamer een strijkplank/strijkijzer en verduisterende gordijnen. Dagelijks wordt een huishoudservice aangeboden en op verzoek is hypoallergeen beddengoed beschikbaar.

Recreatieve voorzieningen van dit hotel bestaan onder andere uit een 24-uurs fitnesscentrum.

De onderstaande recreatieve activiteiten vind je ter plaatse of in de directe omgeving. Mogelijk zijn toeslagen van toepassing.

Schoonmaak- en veiligheidsmaatregelen

Maatregelen voor extra grondige schoonmaak

Volgt de standaardrichtlijnen voor desinfectie van Global Cleanliness Council (Marriott)
Het beddengoed en de handdoeken worden op minimaal 60 °C gewassen
Veelgebruikte oppervlakken worden schoongemaakt en gedesinfecteerd
De accommodatie wordt schoongemaakt met desinfectiemiddel

Social distancing

Er zijn maatregelen voor social distancing genomen
De kamers worden gedurende 24 uur tussen verblijven in niet gebruikt
In de belangrijkste contactruimtes zijn schermen geplaatst
Contactloos inchecken en uitchecken

Veiligheidsmaatregelen

Er zijn afzonderlijk verpakte gerechten verkrijgbaar voor het ontbijt, de lunch en het diner, en via roomservice
Ontsmettende handgel wordt verstrekt
Mondkapjes en handschoenen zijn beschikbaar
Er wordt gecontroleerd of personeelsleden koorts hebben
Het personeel draagt persoonlijke beschermingsmiddelen
Deze informatie wordt verstrekt door onze partners.

Accommodatievoorzieningen

Internet

  • Beschikbaar in alle kamers: wifi (EUR 9.99 per 24 uur), kabelinternet (toeslag)
  • Beschikbaar in een aantal gemeenschappelijke ruimtes: gratis wifi

Parkeren en vervoer

  • Valetparkeren: EUR 58 per dag
  • Oplaadpunt voor elektrische auto's

Eten en drinken

  • Er is elke dag van 06.30 uur tot 11.00 uur een uitgebreid ontbijt beschikbaar tegen een toeslag van EUR 29.50 per persoon
  • 1 restaurant en 1 koffiebar/café
  • 1 bar/lounge
  • 24-uurs roomservice

Activiteiten

  • 24-uurs fitnesscentrum

Gezinsvriendelijk

  • Kinderopvang of babysitting (toeslag)
  • Stomerij/wasservice
  • Gratis babybed
  • Wasserij
  • Koelkast

Voorzieningen

  • Bankethal
  • Lift
  • Gratis kranten in de lobby
  • Receptieruimte

Gastendiensten

  • 24-uurs receptie
  • Conciërgeservices
  • Dagelijkse schoonmaakservice
  • Stomerij/wasservice
  • Wasserij
  • Bagageopslagruimte
  • Meertalig personeel
  • Portier
  • Hulp bij uitstapjes/tickets
  • Huwelijksservices

Gesproken talen

  • Chinees
  • Tsjechisch
  • Nederlands
  • Engels
  • Frans
  • Duits
  • Italiaans
  • Portugees
  • Russisch
  • Spaans

Zakelijke diensten

  • 17 vergaderruimtes
  • Businesscentrum
  • Conferentiecentrum (1302 vierkante meter ruimte)

Toegankelijkheid

  • Heb je specifieke toegankelijkheidsbehoeften? Vermeld deze dan op de boekingspagina in het veld voor speciale verzoeken nadat je je kamer hebt geselecteerd.
  • Rolstoeltoegankelijke badkamer
  • Luisterhulpmiddelen in vergaderruimtes
  • Borden voorzien van brailletekst
  • Rolstoeltoegankelijke kamer
  • Rolstoeltoegankelijke douche
  • Valetparkeren voor voertuigen met een rolstoel
  • Visuele alarmen in de gangen
  • Rolstoeltoegankelijke conciërgebalie
  • Rolstoeltoegankelijke lounge
  • Rolstoeltoegankelijke parkeerplaats
  • Rolstoeltoegankelijk pad naar de lift
  • Rolstoeltoegankelijke registratiebalie
  • Rolstoeltoegankelijk restaurant
  • Rolstoeltoegankelijke parkeerplaats voor personenbus
  • Rolstoeltoegankelijk (mogelijk beperkt)

Overig

  • Open haard in de lobby
  • Rookvrije accommodatie

Kamervoorzieningen

Slaapkamer

  • Klimaatregeling voor airconditioning
  • Verduisterende gordijnen
  • Gratis babybedden
  • Hypoallergeen beddengoed
  • Beddengoed

Badkamer

  • Gratis toiletartikelen
  • Haardroger
  • Bad/douchecombinatie
  • Handdoeken

Entertainment

  • 50-inch lcd-televisie
  • Kabelzenders

Eten en drinken

  • Koffiezetapparaat/waterkoker
  • Koelkast

Overig

  • Aangrenzende/verbonden kamers
  • Bureau
  • Strijkplank/strijkijzer
  • Laptopwerkplek
  • Telefoon
  • Kluisje

Beleid

Inchecken

Inchecken tussen 15.00 uur en middernacht
Een snelle incheckservice
Minimale leeftijd om in te checken: 18

Uitchecken

Uitchecken voor 12.00 uur
Een snelle uitcheckservice

Speciale incheckinstructies

Na de openingstijden kun je niet meer inchecken bij deze accommodatie.
De receptiemedewerker staat bij aankomst op je te wachten
Neem voor meer informatie contact op met de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.

Toegang tot accommodatie

De receptiemedewerker staat klaar om je te ontvangen

Huisdieren

Geen huisdieren toegestaan (hulpdieren uitgezonderd)

Kinderen en extra bedden

Kinderen zijn van harte welkom.
Er zijn extra bedden beschikbaar tegen EUR 20.
Er zijn gratis babybedjes.

Betalingsmethoden

American ExpressDiners ClubJCB InternationalMastercardVisa

Belangrijke informatie

Toeslagen

De volgende kosten dienen bij de accommodatie te worden betaald:

  • Borgsom: EUR 75.00 per dag
  • De stad heft de volgende belasting: EUR 3.00 per persoon, per nacht voor maximaal 21 nachten. Deze belasting is niet van toepassing op kinderen die jonger zijn dan 16 jaar.
  • Er wordt een toeristenbelasting van 6.422 procent in rekening gebracht

We hebben alle kosten die de accommodatie aan ons heeft doorgegeven hieronder vermeld. Toch kunnen deze kosten variëren, bijvoorbeeld op basis van de verblijfsperiode of het geboekte kamertype.

Optionele extra's

De accommodatie brengt de volgende toeslagen en borgsommen in rekening tijdens de serviceverlening, het in- of uitchecken.

  • Toeslag voor uitgebreid ontbijt: ca. EUR 29.50 per persoon
  • Toeslag voor wifi in de kamer: EUR 9.99 per 24 uur (bedrag kan variëren)
  • Toeslag voor kabelinternet op de kamer: EUR 9.99 per 24 uur (bedrag kan variëren)
  • Valetparkeerkosten: EUR 58 per dag
  • Toeslag voor parkeren in de buurt: EUR 55 per dag

Deze lijst is mogelijk niet volledig. Toeslagen en borgsommen zijn mogelijk excl. btw en kunnen wijzigen. 

Algemene info

Afhankelijk van het accommodatiebeleid kan voor extra personen een toeslag in rekening worden gebracht.
Bij het inchecken dien je mogelijk een erkend identiteitsbewijs en een creditcard, pinpas of een borgsom in contanten te verstrekken voor incidentele kosten.
Speciale verzoeken kunnen, indien mogelijk, bij check-in worden ingewilligd. Hiervoor kunnen extra kosten in rekening worden gebracht. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd.
    Er geldt mogelijk een speciaal annuleringsbeleid of aparte toeslag voor groepsboekingen (meer dan 8 kamers voor dezelfde accommodatie / verblijfsdatums). De accommodatie beschikt over de volgende veiligheidsvoorzieningen: koolmonoxidemelder, brandblusser, rookmelder, beveiligingssysteem, EHBO-doos en raambeveiliging.
  • Deze accommodatie bevestigt dat er momenteel maatregelen worden genomen voor een extra grondige schoonmaak en de veiligheid van de gasten.
  • De accommodatie wordt schoongemaakt met desinfectiemiddel, veelgebruikte oppervlakken worden tussen verblijven in schoongemaakt met desinfectiemiddel en beddengoed en handdoeken worden op minimaal 60 °C gewassen.
  • Gasten kunnen gebruikmaken van persoonlijke beschermingsmiddelen, zoals mondkapjes en handschoenen.
  • Contacloos inchecken en contactloos uitchecken zijn mogelijk.
  • Individueel verpakte maaltijden zijn beschikbaar voor ontbijt, lunch, diner en via roomservice.
  • Elke kamer blijft minimaal 24 uur onbezet tussen boekingen in.
  • De accommodatie bevestigt dat het de schoonmaakrichtlijnen van Global Cleanliness Council (Marriott) volgt.
  • Houd er rekening mee dat culturele normen en het gastenbeleid per land en per accommodatie kunnen verschillen. De gegeven beleidsregels zijn verstrekt door de accommodatie.

Overige info

Aangrenzende kamers kunnen aangevraagd worden, afhankelijk van beschikbaarheid. Informeer rechtstreeks bij de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.

Veelgestelde vragen

Kan ik mijn reservering bij Renaissance Amsterdam Hotel gratis annuleren en een volledige restitutie ontvangen?
Ja, bij Renaissance Amsterdam Hotel kun je voor bepaalde kamertarieven gratis annuleren, omdat we flexibiliteit belangrijk vinden. Raadpleeg het annuleringsbeleid van Renaissance Amsterdam Hotel op onze site voor meer informatie over uitzonderingen of vereisten.
Hoeveel kost een verblijf bij Renaissance Amsterdam Hotel?
Vandaag, 11 jul. 2020, kost een verblijf bij Renaissance Amsterdam Hotel van één nacht voor twee volwassenen op 12 jul. 2020 min. € 171, inclusief belastingen en toeslagen. Deze prijs is gebaseerd op de laagste gevonden prijs per nacht in de afgelopen 24 uur voor verblijven in de komende 30 dagen. Prijzen kunnen wijzigen. Kies je datums voor meer accurate prijzen.
Zijn huisdieren welkom bij Renaissance Amsterdam Hotel?
Nee, alleen hulpdieren zijn bij deze accommodatie welkom.
Wat kost het om bij dit hotel te parkeren?
Valetparkeerservice is beschikbaar tegen een toeslag van EUR 58 per dag.
Hoe laat kan ik inchecken bij dit hotel?
Je kunt inchecken tussen 15.00 uur en middernacht. Het is niet mogelijk om na sluitingstijd in te checken.
Tot hoe laat kan ik bij dit hotel uitchecken?
Je dient uiterlijk om 12.00 uur uit te checken.
Waar ligt deze accommodatie?
Dit luxe hotel ligt in centrum, binnen 10 minuten lopen van Herengracht, Paleis op de Dam en De Dam. Ook Madame Tussauds en Body Worlds liggen binnen 10 minuten lopen. Overstaphalte Nieuwezijds Kolk ligt op maar 3 minuten lopen en naar Metrostation Amsterdam Centraal is het 7 minuten lopen.

Gastenbeoordelingen

Algemene score en beoordelingen voor Renaissance Amsterdam Hotel

4,2
5 - Uitstekend
484
4 - Goed
325
3 - Redelijk
103
2 - Middelmatig
53
1 - Slecht
31
4,3
Netheid
4,3
Service en personeel
4,1
Voorzieningen
4,2
Staat van de accommodatie

4/5 Goed

  • Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten

Hotel kamer heel netjes. Goed bereikbaar . Ontbijt was goed.

1 nacht verbleven in december 2019

4/5 Goed

  • Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Goed hotel

Prima hotel, dichtbij centraal station

3 nachten verbleven in september 2019

4/5 Goed

    Deze reiziger heeft geen opmerkingen aan de beoordeling toegevoegd
    1 nacht verbleven in augustus 2019

    2/5

    • Positief: Netheid
    • Negatief: Personeel en service

    Personeel niet erg vriendelijk en behulpzaam. Prijs staat niet in verhouding tot de kwaliteit

    1 nacht verbleven in juli 2019

    4/5 Goed

    • Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

    1 nacht verbleven in mei 2019