Novotel Istanbul Bosphorus ligt in de wijk Stadscentrum in Istanbul. De accommodatie is gelegen vlak bij een metrostation en bij de zee. Galatatoren en Taksimplein zijn een paar belangrijke bezienswaardigheden om te bezoeken, en reizigers die graag willen winkelen, kunnen een bezoek brengen aan Galataport en Kruidenbazaar. Heb je zin om een evenement of wedstrijd bij te wonen tijdens je verblijf? Bekijk het programma van Vodafone Arena.
Hotel met 5 sterren en een luxe stijl in Stadscentrum
Novotel Istanbul Bosphorus bevindt zich in de buurt van Galatatoren en Galataport en biedt extraatjes zoals een shuttleservice van/naar de luchthaven, een dakterras en een kunstgalerie ter plaatse. Pak je rust door de sauna of het Turkse bad/de hamam te bezoeken en van wikkeltherapie, thalassotherapie of een Zweedse massage te genieten. Bij het plaatselijke restaurant, Gourmet Restaurant, kun je genieten van Turkse gerechten. Naast voorzieningen zoals een winkelcentrum ter plaatse en een koffiebar/café kunnen gasten gebruikmaken van gratis wifi op de kamer.
Tijdens je verblijf profiteer je bovendien van het volgende:
Een binnenzwembad en een kinderzwembad
Gratis plaatsen voor zelf parkeren plus plaatsen voor valetparkeren (tegen een toeslag)
Een ontbijtbuffet (tegen een toeslag), een oplaadpunt voor elektrische auto's en een snelle uitcheckservice
Gratis kranten, een lift en een kluis bij de receptie
Uit gastenbeoordelingen blijkt dat gasten een hoge dunk hebben van het behulpzame personeel
Kamervoorzieningen
Alle 200 kamers zijn voorzien van gemakken zoals 24-uurs roomservice en luxe beddengoed en bieden daarnaast voordelen zoals (laptop)kluisjes en laptopwerkplekken.
Extra gemakken in alle kamers zijn o.a.:
Lakens van Egyptisch katoen, traagschuimmatrassen en gratis baby-/kinderbedjes
2 badkamers met regendouches en haardrogers
Lcd-televisies van 49 inch met Netflix, streamingdiensten en premium tv-zenders
(kleding)kasten, dagelijkse schoonmaakservice en elektrische adapters/opladers
Prijzen en affiliaties
Deze accommodatie heeft de Sustainable Travel Pledge van Unesco ondertekend.
Gesproken talen
Engels, Frans, Duits en Turks
Schoonmaak- en veiligheidsmaatregelen
Maatregelen voor extra grondige schoonmaak
De accommodatie wordt schoongemaakt met desinfectiemiddel.
Veelgebruikte oppervlakken worden schoongemaakt en gedesinfecteerd.
De accommodatie wordt gedesinfecteerd met een elektrostatische sprayer
Het beddengoed en de handdoeken worden op minimaal 60 °C gewassen.
De accommodaties worden na de schoonmaak verzegeld.
Volgt de regionale schoonmaak- en desinfectierichtlijnen van Certificeringsprogramma Gezond toerisme (Turkije).
Volgt de standaardrichtlijnen voor schoonmaak en desinfectie van ALLSAFE (Accor Hotels).
Volgt de brancherichtlijnen voor de schoonmaak en desinfectie van het volgende: Bureau Veritas (externe deskundige - wereldwijd).
Social distancing
Contactloos inchecken en uitchecken
Gasten kunnen overal in de accommodatie contactloos betalen
In de belangrijkste contactruimtes zijn schermen geplaatst
Er zijn maatregelen voor social distancing genomen
Er is contactloze roomservice beschikbaar.
Veiligheidsmaatregelen
Het personeel draagt persoonlijke beschermingsmiddelen
Er wordt gecontroleerd of personeelsleden koorts hebben
Gasten kunnen hun temperatuur laten meten
Mondkapjes en handschoenen zijn beschikbaar
Ontsmettende handgel wordt verstrekt
Er worden veiligheidsmaatregelen genomen voor verbeterde eetvoorzieningen
Er zijn afzonderlijk verpakte gerechten verkrijgbaar voor het ontbijt, de lunch en het diner, en via roomservice
Voor sommige faciliteiten bij de accommodatie is reserveren verplicht
Deze informatie wordt verstrekt door onze partners.
Accommodatievoorzieningen
Internet
Beschikbaar in alle kamers: gratis wifi en kabelinternet
Beschikbaar in een aantal gemeenschappelijke ruimtes: gratis wifi
Parkeren en vervoer
Gratis beveiligd, overdekt parkeren ter plaatse
Beveiligd overdekt parkeren met valetservice ter plaatse (TRY 60 per verblijf)
Oplaadstation voor elektrische voertuigen ter plaatse
Rolstoeltoegankelijke parkeerplaats beschikbaar
Er zijn hoogtebeperkingen voor parkeren ter plaatse
24-uurs shuttleservice van/naar de luchthaven (toeslag)
Eten en drinken
Er is elke dag van 07.00 uur tot 10.00 uur een ontbijtbuffet beschikbaar tegen een toeslag van TRY 350 per persoon
1 restaurant en 1 koffiebar/café
1 bar/lounge
24-uurs roomservice
Koffie/thee in de gemeenschappelijke ruimtes
Restaurants ter plaatse
Gourmet Restaurant
Gourmet Bar
Murver Restaurant
Activiteiten
Spelletjesruimte
Kunstgalerie
Kinderzwembad
Designerwinkels
Binnenzwembad
Speeltuin
Sauna
Winkelcentrum
Spaservices
Stoombad
Gezinsvriendelijk
Spelletjesruimte
Kinderspelletjes
Kinderzwembad
Gratis babybed
Binnenzwembad
Een wasserij
Speeltuin
Snackbar/deli
Geluiddichte muren
Voorzieningen
Geldautomaat/bankservice
Lift
Gratis kranten in de lobby
Kluis bij de receptie
Cadeauwinkel/kiosk
Gastendiensten
24-uurs receptie
Conciërgeservices
Dagelijkse schoonmaakservice
Stomerij/wasservice
Wasserij
Bagageopslagruimte
Meertalig personeel
Portier
Hulp bij uitstapjes/tickets
Zakelijke diensten
24-uurs businesscentrum
Vergaderruimtes
Buiten
Dakterras
Spa
6 behandelingskamers
Aromatherapie
Bodyscrubs
Lichaamsbehandelingen
Behandelingskamer(s) voor stellen
Wikkeltherapie
Hydrotherapie
Diepe bindweefselmassage
Hotstone-massages
Sportmassages
Zweedse massages
Thaise massages
Massage/behandelingsruimtes
Reflexologie
Thalassotherapie
Turks bad/hammam
Toegankelijkheid
Heb je specifieke toegankelijkheidsbehoeften? Vermeld deze dan op de boekingspagina in het veld voor speciale verzoeken nadat je je kamer hebt geselecteerd.
Aangepaste badkamer (bepaalde kamers)
Informatie in braille
Lift
Aangepaste kamer (niet alle kamers)
Rolstoeltoegankelijke douche (bepaalde kamers)
Pad naar ingang zonder trappen
Visueel brandalarm
Goed verlicht pad naar ingang
Businesscentrum met voorzieningen voor rolstoelgebruikers
Conciërgebalie met voorzieningen voor rolstoelgebuikers
Fitnesscentrum met voorzieningen voor rolstoelgebruikers
Parkeerplaatsen voor personen met een beperking
Rolstoeltoegankelijk pad naar de lift
Rolstoeltoegankelijk openbaar toilet
Registratiebalie met voorzieningen voor rolstoelgebuikers
Restaurant met voorzieningen voor rolstoelgebruikers
Deze accommodatie biedt transfers vanaf de luchthaven (hiervoor kan een toeslag gelden). Je dient je aankomstgegevens vooraf aan de accommodatie door te geven via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
De receptiemedewerker staat bij aankomst op je te wachten.
Na de openingstijden kun je niet meer inchecken bij deze accommodatie.
Toegang tot accommodatie
De receptiemedewerker staat klaar om je te ontvangen
Huisdieren
Huisdieren verblijven gratis
Assistentiedieren zijn welkom en er wordt geen toeslag voor aangerekend
1 per kamer (maximaal 20 kg per huisdier)
Huisdieren mogen niet alleen worden gelaten
Kinderen en extra bedden
Kinderen zijn van harte welkom.
Er zijn geen extra bedden beschikbaar.
Op verzoek zijn er gratis babybedjes beschikbaar bij de accommodatie
Betalingsmethoden
Belangrijke informatie
Optionele extra's
Toeslag voor ontbijtbuffet: ca. TRY 350 per persoon
Toeslag voor luchthavenshuttle: TRY 1070 per voertuig (enkele reis, passagierscapaciteit: 4)
Valetparkeerkosten: TRY 60 per verblijf
Deze lijst is mogelijk niet volledig. Toeslagen en borgsommen zijn mogelijk excl. btw en kunnen wijzigen.
Algemene info
Afhankelijk van het accommodatiebeleid kan voor extra personen een toeslag in rekening worden gebracht.
Bij het inchecken dien je mogelijk een erkend identiteitsbewijs met foto en een creditcard, pinpas of borgsom in contanten te verstrekken voor incidentele kosten.
Speciale verzoeken worden onder voorbehoud van beschikbaarheid bij het inchecken ingewilligd. Hiervoor kunnen extra kosten in rekening worden gebracht. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd.
Neem vooraf contact op met de accommodatie om babybedden en een kinderstoel te reserveren.
In deze accommodatie is het personeel bevoegd de creditcard van de gast voor aankomst te autoriseren.
De accommodatie beschikt over de volgende veiligheidsvoorzieningen: koolmonoxidemelder, brandblusser, rookmelder, beveiligingssysteem, EHBO-doos en raambeveiliging.
Bereid je voor: bekijk de laatste COVID-19-reisvereisten en de geldende maatregelen op je bestemming voordat je op reis gaat.
Overige info
Het zwembad is toegankelijk van 07.30 uur tot 23.00 uur.
Je dient vooraf te reserveren voor massagebehandelingen en spabehandelingen. Reserveringen kun je voor aankomst maken als je contact opneemt met de accommodatie via de gegevens in de boekingsbevestiging.
Aangrenzende kamers kunnen aangevraagd worden, afhankelijk van beschikbaarheid. Informeer rechtstreeks bij de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
Aan een nabijgelegen gebouw worden bouwwerkzaamheden verricht, wat mogelijk geluidshinder kan veroorzaken.
Er gelden hoogtebeperkingen bij het parkeren.
Accommodatie ook bekend onder de naam
Novotel Istanbul Karakoy Opening February 2016 Hotel
Novotel Karakoy Opening February 2016 Hotel
Novotel Istanbul Karakoy Opening February 2016
Novotel Karakoy Opening February 2016
Novotel Istanbul Bosphorus Hotel
Novotel Bosphorus Hotel
Novotel Istanbul Bosphorus
Novotel Bosphorus
Novotel Istanbul Bosphorus (Opening February 2016)
Novotel Istanbul Karakoy (Opening February 2016)
Novotel Istanbul Bosphorus Hotel
Novotel Istanbul Bosphorus Istanbul
Novotel Istanbul Bosphorus Hotel Istanbul
Veelgestelde vragen
Is Novotel Istanbul Bosphorus voorzien van een zwembad?
Ja, deze accommodatie heeft een binnenzwembad en een kinderzwembad. Het zwembad is geopend van 07.30 uur tot 23.00 uur.
Hoeveel kost een verblijf bij ?
Vandaag, 5 feb. 2023, kost een verblijf bij van één nacht voor twee volwassenen op 20 feb. 2023 min. € 149,6, inclusief belastingen en toeslagen. Deze prijs is gebaseerd op de laagste gevonden prijs per nacht in de afgelopen 24 uur voor verblijven in de komende 30 dagen. Prijzen kunnen wijzigen. Kies je datums voor meer accurate prijzen.
Zijn huisdieren welkom bij Novotel Istanbul Bosphorus?
Ja, bij deze accommodatie zijn huisdieren (maximaal 1 per kamer) toegestaan, met een maximaal gewicht van 20 kg per huisdier.
Wat kost het om bij Novotel Istanbul Bosphorus te parkeren?
Deze accommodatie biedt parkeerplaatsen.
Hoe laat kan ik inchecken bij Novotel Istanbul Bosphorus?
Inchecken is mogelijk van 14.00 uur tot 02.00 uur. Het is niet mogelijk om na sluitingstijd in te checken.
Tot hoe laat kan ik bij Novotel Istanbul Bosphorus uitchecken?
Je dient uiterlijk om 12.00 uur uit te checken.
Biedt Novotel Istanbul Bosphorus een shuttleservice naar de luchthaven aan?
Ja, er is een shuttleservice van/naar de luchthaven beschikbaar. Er geldt een toeslag van TRY 1070 per voertuig.
Waar ligt Novotel Istanbul Bosphorus?
Dit luxe hotel ligt in Stadscentrum, binnen 10 minuten lopen van Galataport en Galatatoren. Ook Museum van moderne Kunst van Istanbul en Kruidenbazaar liggen binnen 2 km afstand. Station Tophane ligt op 5 minuten lopen en naar Station Karaköy is het 7 minuten lopen.
We verifiëren beoordelingen om er zeker van te zijn dat de reiziger bij Expedia Group heeft geboekt. Reizigers kunnen een kortingsvoucher ontvangen wanneer ze een beoordeling verzenden. We publiceren alle beoordelingen, positieve en negatieve, die aan onze richtlijnen voldoen.Meer informatieOpent in een nieuw venster
Gastenscore: 10 - Uitstekend. 491 van 978 beoordelingen" "
10 - Uitstekend
491
" "10 - Uitstekend 50%
Gastenscore: 8 - Goed. 316 van 978 beoordelingen" "
8 - Goed
316
" "8 - Goed 32%
Gastenscore: 6 - Redelijk. 93 van 978 beoordelingen" "
6 - Redelijk
93
" "6 - Redelijk 10%
Gastenscore: 4 - Matig. 41 van 978 beoordelingen" "
4 - Matig
41
" "4 - Matig 4%
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 37 van 978 beoordelingen" "
2 - Ontzettend slecht
37
" "2 - Ontzettend slecht 4%
8,8/10
Netheid
8,5/10
Personeel en service
8,7/10
Voorzieningen
8,6/10
Staat van de accommodatie en faciliteiten
8,1/10
Milieuvriendelijkheid
Beoordelingen
10/10 – Uitstekend
Brahim
Reisde met familie
17 apr. 2022
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Absolutely stunning hotel with a very attentive staff. Literally nothing was too much for these people to ensure that we had an almost perfect stay. We stayed here during the month of ramadan. we could use a delicious generous breakfast during the suhur. On our first day on arrival, the air conditioning was not working properly. This was immediately repaired and arranged by a professional. The room service is extremely friendly and fast. Rooms are kept clean every day by the lovely cleaning people. everything is within walking distance from this location. And if it rains, you can visit the modern shopping center opposite the hotel. We will come back here for sure!!
Brahim
7 nachten verbleven in april 2022
10/10 – Uitstekend
Anil
Reisde met familie
31 jan. 2022
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Uitstekend!! Van personeel tot kamer
Anil
1 nacht verbleven in januari 2022
10/10 – Uitstekend
Ramazan
Reisde met familie
13 dec. 2021
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Perfecte locatie, goede service, goede aansluiting naar openbare vervoer.
Ramazan
5 nachten verbleven in december 2021
8/10 – Goed
Teun
Zakenreiziger
28 okt. 2021
Positief: Personeel en service, comfort kamer
Teun
3 nachten verbleven in oktober 2021
8/10 – Goed
lin
26 okt. 2021
Positief: Personeel en service
lin
2 nachten verbleven in oktober 2021
8/10 – Goed
Sadik
Zakenreiziger
3 okt. 2020
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Prima hotel voor een dag of 2
Sadik
1 nacht verbleven in september 2020
10/10 – Uitstekend
Fakili, Amsterdam
Reisde met een groep
16 mrt. 2020
Positief: Netheid, personeel en service en voorzieningen
Het hotel is dicht gelegen bij de stad, metro en tram/bushaltes. Ontbijt was goed en er was veel keuze om uit te kiezen. Hotelkamer werd netjes elke dag schoongemaakt door Sureyya. Uitzicht vanaf het terras boven was indrukwekkend.
Fakili
7 nachten verbleven in maart 2020
10/10 – Uitstekend
Geverifieerde reiziger
10 mrt. 2020
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Geverifieerde reiziger
4 nachten verbleven in februari 2020
8/10 – Goed
Geverifieerde reiziger
Reisde met een groep
5 mrt. 2020
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Goede locatie loop afstand naar de restaurant en tram.
Restaurant op de bovenste verdieping goed echter relatief duur. Kamer is ok.
Geverifieerde reiziger
1 nacht verbleven in februari 2020
10/10 – Uitstekend
Geverifieerde reiziger
Reisde met familie
14 nov. 2019
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Nette hotel, gratis parkeren en goede service bij balie en kamer.