4/10 – Matig
Dirk
26 jan 2019
Positief: Netheid
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
Veel te duur
Dit was het duurste hotel dat we boekten maar ook het slechtste.
De eigenaars zijn vriendelijk maar hun accommodatie is zeer primitief.
We boeken een kamer van “niveau”: klein donker kamertje naast de receptie en aan de straatkant (hoe zou de goedkoopste eruit zien?). De eigenaars waren wel zo vriendelijk ons een upgrade te geven naar een junior suite - leek mooie ruime kamer.
Maar: het toilet was defect. De verlichting in de kamer was gedeeltelijk defect (je moet met het lichtje van je IPhone tot aan je bed sukkelen om daar een lamp aan te steken). Dag 2 geen WIFI meer ...
Dag 3 geen verlichting buiten zodat je weer de hulp van Steve Jobs moest inroepen om je kamer te vinden.
Het is allemaal geen ramp dat niet alles perfect in orde is in een hotel van 200 jaar oud ... maar dan een tarief aanrekenen van een luxe hotel?? We verbleven er 3 nachten (in de week- met quasi geen bezetting, dus super laag seizoen!) en betaalden 305.000 COP per nacht.
Bij het uitchecken was niemand van de eigenaars te bespeuren ... ik zou zeker geweigerd hebben om de 50.000COP “verzekering” te betalen! Ze weten dus heel goed dat ze klanten bestelen!
Als je dit hotel aan de helft van de prijs kan boeken is het te overwegen, want de ligging is centraal in Barichara en alles was proper.
Maar, ik zou nooit terug gaan naar Barichara. Het is gelijkaardig aan Villa de Leyva, maar duurder, geen enkel restaurant op niveau van Villa de Leyva ... en op werkdagen bijna alles gesloten.
Dirk
3 nachten verbleven in januari 2019