Corona D'italia

3.0-sterrenaccommodatie
Hotel met gratis ontbijt, op loopafstand van Cattedrale di Santa Maria del Fiore

Kies datums om prijzen te bekijken

Fotogalerie voor Corona D'italia

Restaurant
Bezienswaardigheid
Bezienswaardigheid
Eenpersoonskamer | Een minibar, een kluis op de kamer, een bureau, verduisterende gordijnen
Dineren in de kamer
VIP Access

Beoordelingen

8,2 op 10 –
Zeer goed

Populaire voorzieningen

  • Ontbijt inbegrepen
  • Parkeerplaatsen beschikbaar
  • Roomservice
  • Receptie 24/7
  • Huisdiervriendelijk
  • Wasservice
De huidige prijs is € 122
inclusief belastingen en toeslagen
2 nov - 3 nov

Als lid krijg je meer

  • Bespaar 15% of meer op geselecteerde VIP Access-accommodaties als je het Silver-niveau of hoger behaalt
  • Geniet van topkwaliteit en uitstekende service
  • Krijg een voordeel tijdens je verblijf bij geselecteerde accommodaties, plus gratis kamerupgrades, vroeg inchecken en laat uitchecken indien beschikbaar.

Kameropties

Beschikbare filters voor kamers
5 van 5 kamers weergeven

Tweepersoonskamer, voor 1 persoon

7,4 van 10
Goed
(3 beoordelingen)

Hoogtepunten

Geluidsisolatie
Klimaatregeling
Lcd-televisie
Verduisterende gordijnen
Een slaapbank
Badjassen
Een haardroger
Privébadkamer
  • 16 m²
  • Uitzicht op de stad
  • Max. aantal: 1
  • 1 queensize bed

Eenpersoonskamer

8,6 van 10
Voortreffelijk
(4 beoordelingen)

Hoogtepunten

Geluidsisolatie
Klimaatregeling
Lcd-televisie
Verwarming met klimaatregeling
Verduisterende gordijnen
Een haardroger
Een bidet
Privébadkamer
  • 14 m²
  • Max. aantal: 1
  • 1 eenpersoonsbed

Kamer, 1 twee- of 2 eenpersoonsbedden

8,2 van 10
Zeer goed
(13 beoordelingen)

Hoogtepunten

Geluidsisolatie
Klimaatregeling
Een gratis babybed
Lcd-televisie
Verduisterende gordijnen
Verwarming met klimaatregeling
Een haardroger
Een bidet
  • 20 m²
  • Max. aantal: 3
  • 1 tweepersoonsbed OF 2 eenpersoonsbedden

Driepersoonskamer

8,6 van 10
Voortreffelijk
(9 beoordelingen)

Hoogtepunten

Geluidsisolatie
Klimaatregeling
Een gratis babybed
Lcd-televisie
Een slaapbank
Verduisterende gordijnen
Verwarming met klimaatregeling
Een haardroger
  • 22 m²
  • Uitzicht op de stad
  • Max. aantal: 4
  • 1 queensize bed en 1 tweepersoons slaapbank OF 2 eenpersoonsbedden en 1 tweepersoons slaapbank

Vierpersoonskamer

8,0 van 10
Zeer goed
(6 beoordelingen)

Hoogtepunten

Geluidsisolatie
Klimaatregeling
Lcd-televisie
Verduisterende gordijnen
Verwarming met klimaatregeling
Een slaapbank - eenpersoons
Een haardroger
Een bidet
  • 25 m²
  • Uitzicht op de stad
  • Max. aantal: 4
  • 1 queensize bed en 2 eenpersoonsbedden OF 4 eenpersoonsbedden

Misschien vind je dit ook leuk

Mod logo
Meld je aan om de in aanmerking komende kortingen en extra's te zien. Meer beloningen voor meer avonturen!

Over deze buurt

Kaart
Via Nazionale, 14, Florence, FI, 50123

In de buurt

  • Cattedrale di Santa Maria del Fiore - 6 min. lopen - 0.6 km
  • Piazza del Duomo - 8 min. lopen - 0.7 km
  • Piazza della Signoria - 11 min. lopen - 1.0 km
  • Ponte Vecchio - 13 min. lopen - 1.1 km
  • Galleria degli Uffizi - 14 min. lopen - 1.2 km

Lokaal vervoer

  • Valfonda - Stazione Santa Maria Novella Tramhalte - 5 min. lopen
  • Florence (ZMS-Station Santa Maria Novella) - 6 min. lopen
  • Luchthaven Peretola (FLR) - 26 min. rijden

Restaurants

  • ‪Mò Si Caffetteria alla Vecchia Maniera - ‬1 min. lopen
  • ‪Livio - ‬1 min. lopen
  • ‪Caffè degl'Innocenti - ‬2 min. lopen
  • ‪Bondi Focacceria - ‬1 min. lopen
  • ‪Osteria Dell’ Osso - ‬2 min. lopen

Over deze accommodatie

Corona D'italia

Hotel in de buurt van Basilica di Santa Maria Novella
Corona D'italia bevindt zich in de buurt van Galleria dell'Accademia di Firenze en Cattedrale di Santa Maria del Fiore en biedt extraatjes zoals een gratis ontbijtbuffet en stomerij-/wasservices. Blijf verbonden met gratis wifi op de kamer.
Overige voordelen zijn o.a.:
  • Plaatsen voor valetparkeren (toeslag), conciërgeservices en een portier/piccolo
  • Een 24-uurs receptie, hulp bij uitstapjes/tickets en een kluis bij de receptie
  • Meertalig personeel, een televisie in de gemeenschappelijke ruimte en een rookvrije accommodatie
  • Uit gastbeoordelingen blijkt dat gasten een hoge dunk hebben van de centrale ligging en het behulpzame personeel
Kamervoorzieningen
Alle 80 kamers zijn voorzien van voordelen zoals airconditioning en beschikken daarnaast over faciliteiten zoals gratis wifi en kluisjes.
Overige gemakken in alle kamers zijn onder andere:
  • Badkamers met diepe baden en douches
  • Lcd-televisies van 19 inch met kabelzenders
  • Kinderstoelen, dagelijkse schoonmaakservice en bureaus

Vergelijkbare accommodaties

Accommodatie-voorzieningen

Internet

  • Beschikbaar in alle kamers: gratis wifi
  • Beschikbaar in sommige gemeenschappelijke ruimtes: gratis wifi

Parkeren en vervoer

  • Valetparkeren ter plaatse (EUR 36 per dag; inclusief in- en uitrijden)

Eten en drinken

  • Gratis ontbijtbuffet beschikbaar dagelijks van 07.00 uur tot 10.00 uur

Dingen om te doen

  • Tv in gemeenschappelijke ruimtes

Gezinsvriendelijk

  • Geluiddichte kamers
  • Kinderstoel

Voorzieningen

  • 24-uursreceptie
  • Bagageopslag
  • Gratis kranten in de lobby
  • Kluisje bij de receptie

Gastendiensten

  • Conciërgeservices
  • Hulp met excursies en tickets
  • Meertalig personeel
  • Portier
  • Schoonmaakservice (dagelijks)
  • Stomerij-/wasserijservice

Zakelijke diensten

  • Vergaderruimte

Toegankelijkheidsvoorzieningen

  • Heb je specifieke toegankelijkheidsbehoeften? Neem dan contact op met de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
  • Handgreep naast het toilet
  • Lift
  • Noodtrekkoord in badkamer
  • Rolstoeltoegankelijke paden
  • Rolstoeltoegankelijkheid
  • Verhoogd toilet
  • Verlaagde werkbladen en wasbak

Meer

  • 1 gebouw
  • 3 etages
  • Gebouwd in 1870
  • Receptieruimte
  • Rookvrije accommodatie

Kamervoorzieningen

Slaapkamer

  • Verduisterende gordijnen

Badkamer

  • Bad
  • Bad/douchecombinatie
  • Bidet
  • Douche
  • Gratis toiletartikelen
  • Haardroger
  • Handdoeken inbegrepen
  • Privébadkamer

Entertainment

  • Lcd-tv van 19 inch met kabel-/satellietzenders

Eten en drinken

  • Beperkte roomservice
  • Champagneservice
  • Minibar

Meer

  • Airconditioning (met klimaatregeling)
  • Bureau
  • Geluiddichte kamers
  • Kluisje

Beleid

Inchecken

Inchecken is mogelijk vanaf: 11.00 uur; inchecken is mogelijk tot: op elk moment
Minimale leeftijd om in te checken: 18

Uitchecken

Uitchecken voor 12.00 uur

Speciale incheckinstructies

Een receptiemedewerker staat bij aankomst in de accommodatie op je te wachten.

Renovaties en sluitingen

Deze accommodatie is van 12 januari 2026 tot 30 september 2026 gesloten (datums kunnen wijzigen).
De volgende voorzieningen zijn gesloten op woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag:
  • Bar/lounge

Toegang tot accommodatie

De receptiemedewerker staat klaar om je te ontvangen

Huisdieren

Huisdieren verblijven gratis
Assistentiedieren zijn welkom en er wordt geen toeslag voor aangerekend
1 in totaal
Huisdieren mogen niet alleen worden gelaten
Beperkingen van toepassing. Neem voor meer informatie contact op met de accommodatie via het telefoonnummer in de boekingsbevestiging.

Kinderen en extra bedden

Kinderen zijn van harte welkom.
Er zijn geen extra bedden beschikbaar.

Betalingsmethoden

Belangrijke informatie

Toeslagen

De volgende kosten dienen bij de accommodatie te worden betaald. De kosten kunnen inclusief toepasselijke belastingen zijn:

  • De stad heft de volgende belasting: EUR 6.00 per persoon, per nacht voor maximaal 7 nachten.

We hebben alle kosten vermeld die de accommodatie aan ons heeft doorgegeven.

Optionele extra's

  • Valetparkeerkosten: EUR 36 per dag (incl. onbeperkt in- en uitrijden)

Deze lijst is mogelijk niet volledig. Toeslagen en borgsommen zijn mogelijk excl. btw en kunnen wijzigen. 

Algemene info

Deze accommodatie wordt beheerd door een professionele eigenaar die handelt vanuit zijn/haar vakgebied, bedrijf of beroep.
Afhankelijk van het accommodatiebeleid kan voor extra personen een toeslag in rekening worden gebracht.
Bij het inchecken dien je mogelijk een erkend identiteitsbewijs met foto en een creditcard, pinpas of borgsom in contanten te verstrekken voor incidentele kosten.
Speciale verzoeken worden onder voorbehoud van beschikbaarheid bij het inchecken ingewilligd. Hiervoor kunnen extra kosten in rekening worden gebracht. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd.
Deze accommodatie accepteert creditcards, pinpassen, mobiele betalingen en contante betalingen.
Geaccepteerde mobiele betaalmethoden omvatten: Google Pay en Apple Pay.
Contactloos betalen is mogelijk
De accommodatie beschikt over de volgende veiligheidsvoorzieningen: koolmonoxidemelder, brandblusser, rookmelder en EHBO-doos
Registratienummer van de accommodatie IT048017A1X5VBLHXP
Als je je boeking annuleert, ben je onderhevig aan het annuleringsbeleid van de eigenaar. In overeenstemming met de EU-regelgeving over consumentenrechten, vallen boekingsservices voor accommodaties niet onder het herroepingsrecht.

Overige info

Alle gasten, waaronder kinderen, dienen tijdens het inchecken aanwezig te zijn en hun door de overheid verstrekte identiteitsbewijs met foto of paspoort te laten zien.
Wegens de nationale wetgeving mogen contante betalingen bij deze accommodatie het bedrag van EUR 5000 niet overschrijden. Neem voor meer informatie contact op met de accommodatie via de gegevens in de boekingsbevestiging.
Alleen geregistreerde hotelgasten worden in de kamers toegelaten.
Deze accommodatie heet gasten van elke seksuele geaardheid en genderidentiteit welkom (LGBTI+-vriendelijk)

Nationale beoordeling

Deze accommodatie heeft zijn officiële sterrenclassificatie gekregen van the local rating authority.

Accommodatie ook bekend onder de naam

Corona D Italia Florence
Hotel Corona D Italia
Hotel Corona D Italia Florence
Corona D Italia
Corona d Italia Hotel
Hotel Corona d’Italia Florence
Corona d’Italia Florence
Corona d’Italia
Corona D'italia Hotel
Hotel Corona d’Italia
Corona D'italia Florence
Corona D'italia Hotel Florence

Veelgestelde vragen

Zijn huisdieren welkom bij Corona D'italia?

Ja, bij Corona D'italia zijn huisdieren toegestaan (maximaal 1 in totaal). Er kunnen beperkingen van toepassing zijn. Neem contact op met de accommodatie voor meer details.

Hoeveel kost een verblijf bij Corona D'italia?

Vandaag, 20 okt. 2025, kost een verblijf bij Corona D'italia van één nacht voor twee volwassenen op 2 nov. 2025 min. € 110,0, inclusief belastingen en toeslagen. Deze prijs is gebaseerd op de laagste gevonden prijs per nacht in de afgelopen 24 uur voor verblijven in de komende 30 dagen. Prijzen kunnen wijzigen. Kies je datums voor meer accurate prijzen.

Wat kost het om bij Corona D'italia te parkeren?

Valetparkeerservice is beschikbaar tegen een toeslag van EUR 36 per dag.

Hoe laat kan ik inchecken bij Corona D'italia?

Je kunt inchecken vanaf: 11.00 uur; je kunt inchecken tot: op elk moment.

Tot hoe laat kan ik bij Corona D'italia uitchecken?

Je dient uiterlijk om 12.00 uur uit te checken.

Waar ligt Corona D'italia?

Dit hotel ligt in Historisch Centrum van Florence, binnen 10 minuten lopen van Basilica di Santa Maria Novella, Galleria dell'Accademia di Firenze en Cattedrale di Santa Maria del Fiore. Ook Piazza del Duomo en Piazza della Signoria liggen binnen 15 minuten lopen. Valfonda - Stazione Santa Maria Novella Tramhalte ligt op maar 5 minuten lopen en naar Tramhalte Unità is het 5 minuten lopen.

Beoordelingen

Beoordelingen over Corona D'italia

8,2

Zeer goed

8,6

Netheid

9,0

Locatie

8,8

Personeel en service

8,2

Milieuvriendelijkheid

8,2

Staat van de accommodatie en faciliteiten
Gastenscore: 10 - Uitstekend. 378 van 917 beoordelingen
Gastenscore: 8 - Goed. 356 van 917 beoordelingen
Gastenscore: 6 - Redelijk. 115 van 917 beoordelingen
Gastenscore: 4 - Matig. 30 van 917 beoordelingen
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 38 van 917 beoordelingen

Beoordelingen

8/10 – Goed

Marcel Leonard van der

Positief: Netheid, personeel en service
5 nachten verbleven in september 2022

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Centraal gelegen, prima prijs/kwaliteit

Prima ligging, geluiddichte kamers, fijne badkamer. Ontbijt was keurig verzocht, aardige en enthousiaste staff!
2 nachten verbleven in november 2021

10/10 – Uitstekend

Johannes

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Prima hotel, zeer centraal! Absolute aanrader.

We hebben genoten van ons korte verblijf, de ontvangst was professioneel en snel, de kamer en badkamer schoon en prima van maat. Goed werkende wifi, voldoende liften, prima ontbijtbuffet. Mogelijkheid om veilg je baggage achter te laten met een persoonlijk nummer op vertrekdag. Kortom: zoals een hotel moet zijn!
1 nacht verbleven in februari 2020

8/10 – Goed

Anoniem

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Prima hotel. Aan te bevelen voor iedereen die Flor4ence wil bezoeken. Perfecte ligging.
4 nachten verbleven in augustus 2019

10/10 – Uitstekend

Thi

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Aanbevolen

Het hotel is heel mooi gerenoveerd. De kamer is ruim, licht en mooi. De badkamer is ook erg mooi en modern; de foto's op de website zijn verouderd. De kamer is wel luidruchtig als je kamer aan de straatzijde ligt en je de ramen open moet zetten. Het hotel is heel goed gelegen, dichtbij alle bezienswaardigheden en goede restaurants. Zeker aanbevolen.
4 nachten verbleven in mei 2019

8/10 – Goed

Leendert, Dordrecht

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Hotel vlakbij het centrum. Badkamer: jammergenoeg geen inloopdouche maar douche in ligbad.
4 nachten verbleven in oktober 2018

8/10 – Goed

johanna, apeldoorn

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Mooi hotel, vriendelijk personeel, uitstekende ligging. Zeer schoon.
3 nachten verbleven in juni 2018

8/10 – Goed

Sam, Amsterdam

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Very clean and comfortable hotel. Everything is within walking distance. Apart from the breakfast no remarks at all.
3 nachten verbleven in september 2017

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Locatie en hotel waren goed.

Prima hotel om te verblijven. Goed ontbijt. Ik zou dit aanbevelen aan een ieder ander.

10/10 – Uitstekend

Jannytr

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer

Prima hotel

Een prima hotel en zeer vriendelijke personeel. Ligging helemaal perfect en een heerlijk ontbijt. Kan niets negatiefs bedenken.

6/10 – Redelijk

Seger P.

Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid

Goede ligging en goed ontbijt.

Jammer dat in de kamer steeds een onaangename sanitair geur hing. Ook wel veel lawaai van de straat zodat openen van een raam inzake geluid onmogelijk is. Wel perfect gelegen, vriendelijk personeel en een goed ontbijt.

8/10 – Goed

Veronica v.

Positief: Netheid

Leuk weekend met mijn dochters

Leuk hotel , vlak bij de markt en het centrum. Ook vlak bij het station.

8/10 – Goed

Michael B.

Positief: Netheid, personeel en service

Heerlijke dagen in Florence!!

Hotel Corona staat op een goede locatie, dicht bij het station, de markt en ideaal als uitvalsbasis om de stad te verkennen. Het personeel is vriendelijk, en de cappuccino heerlijk!!! Kortom een prima hotel.

10/10 – Uitstekend

Kimberly

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Incredible staff. Extremely helpful and kind. Hotel is old, but clean. Vendors set up just outside, can hear them setting up, we didn’t mind, added to the charm. We only had coffee for breakfast one morning, late. Choices seemed ok, coffee was great.
3 nachten verbleven in oktober 2025

4/10 – Matig

Percy Ann

Reisde met partner
Negatief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
So outdated smelly bathroom leaking dirty room
4 nachten verbleven in oktober 2025

10/10 – Uitstekend

Andrew

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great hotel and convenient to everything in Florence.
5 nachten verbleven in september 2025

8/10 – Goed

Edgar, El Paso

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en voorzieningen
Bed mattress very old. Need to upgrade
1 nacht verbleven in oktober 2025

10/10 – Uitstekend

Reza, Irvine

Positief: Personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
Dear Expedia Customer Service Team, I hope this message finds you well. I am writing to bring to your attention a significant issue we experienced during our recent stay at [Hotel Name], booked through Expedia. From the first night of our three-night stay, we were confronted with a very unpleasant and persistent sewer odor in our room. I immediately reported this concern to the reception, and although maintenance was sent to address the issue, their efforts were limited to spraying chemicals and attempting to clear the drain. Unfortunately, the smell of the chemicals only worsened the situation, and the foul odor persisted throughout our stay. As the nights went on, the problem did not improve, and on our final night, the situation became unbearable. The sewer gas had completely infiltrated the room, making it extremely uncomfortable and unhealthy to stay inside. This was especially concerning because my son has asthma, and the strong odors and chemical fumes aggravated his breathing. Despite repeatedly communicating our concerns to the hotel staff, including the front desk, no effective solution or room change was offered. Their responses were polite but unhelpful, and we felt ignored as paying guests. Given these circumstances, I kindly request that you review this matter and assist us in finding a fair resolution — such as a partial refund or suitable compensation for the discomfort. Thanks
2 nachten verbleven in september 2025

4/10 – Matig

Jens

Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Keine Dusche (nur per Vorhang in der Badewanne ist duschen möglich), Dunstabzug funktioniert nicht, extrem hellhörig, Toilettendeckel lose, Boden nicht sauber, harte Matratzen, Zimmer insges. sehr in die Jahre gekommen. Frühstück sehr einfach (wenig Auswahl, z.B. nur eine Sorte Käse), sehr kleine wackelige Tische, einfachste Bestuhlung. Insgesamter Eindruck: Wer hier war, kommt eh nicht wieder. Eigentlich sind wir leicht zufrieden zu stellen, aber das war das schlechteste Hotel seit mind. 20 Jahren, leider. Positiv: Sehr freundliches, hilfsbereites Rezeptionspersonal, aber mehr Positives gab es nicht..
7 nachten verbleven in september 2025

10/10 – Uitstekend

Dayani

Reisde met een groep, Reisde met huisdieren, Reisde met partner, Reisde met familie, Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
El hotel está muy bueno , está en el centro , cerca del tren y buena coneccion. Yo lo recomiendo y yo volvería
3 nachten verbleven in september 2025

10/10 – Uitstekend

Jan

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Very convenient for sightseeing.
6 nachten verbleven in september 2025

10/10 – Uitstekend

RUI CHENG

2 nachten verbleven in september 2025

2/10 – Ontzettend slecht

Chavaly

Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
Terrible atención a los clientes
2 nachten verbleven in september 2025

2/10 – Ontzettend slecht

Paola

Reisde met een groep
Negatief: Personeel en service
A deeply disappointing experience—avoid doing business with this company. Despite providing medical documentation and explaining that I was physically unable to travel, my request for a refund was met with a cold, scripted response. I reached out with sincerity, sharing the context and asking for compassion. Their reply? “We understand the situation and we’re truly sorry for the inconvenience. Unfortunately, a direct refund is not possible.” This was not a last-minute cancellation—there were still nearly three weeks before check-in. The refusal felt less about policy and more about a complete disregard for basic empathy. Even Expedia intervened on my behalf, but they too were stonewalled: “We’re following up on your request to cancel your booking and to reach out to the property for a refund. As much as we wanted to fulfill your request, we are subject to the vendor’s rules and cannot override their policies.” It’s hard not to suspect that the room was resold after my cancellation, allowing the company to profit twice while refusing to support a customer in genuine need. This experience reflects a troubling lack of care and integrity. I would strongly caution others against booking with this establishment.
3 nachten verbleven in september 2025

8/10 – Goed

Joe, Frisco

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Really my only complaint is that the shower was small but other than that the overall experience was good and this place is an excellent choice close to the trains station making it highly convenient for stop over trips in Florence It’s one block away from Mercato Centrale , which is a must visit place, the food court on the 2nd floor is really good. Don’t waste your money on the highest rated restaurants in Florence, there’s better local options around this hotel Also this hotel is walking distance from everything.
3 nachten verbleven in september 2025